Sabtu, 5 November 2011

KERANAMU TASKA RAUDHATUL SAKINAH



Sebenarnya....
Perjalananku telah terlalu jauh,
Langkahku juga mula rapuh,
Mengharung hari penuh onak duri,
Dari kalian kecil hingga dewasa kini,

Kerapkalinya  aku....
Berperang dengan perasaan sendiri,
Mencari sesuatu yang belum pasti,
Untuk kujadikan bukti,
Kejayaan orang yang kudidiki,

Setiap kali kalian menimbulkan masalah,
Aku  terpaksa mengalah,
Air mata kadangkala tidak lagi  basah,
Memujuk hati menerima dengan redha,
Semuanya adalah ujian Allah.

Aku tidak pernah lupa,
Janji tuhanku..
Pada insan yang selalu berserah,

Saban waktu doa kupohon,
Saban hari jari kususun,
Saban malam sujud kusantun,
Minta Allah jadikan aku  tabah,
Dalam membesarkan  6 orang khalifah,

Jika aku lemah,
Telah lama aku mengalah,
Satu persatu, malah beribu,
Ujian silih berganti ,
Diturunkan dalam kehidupanku ini,

Ada kalanya aku  hampir lumpuh,
Allah memberi aku kekuatan,


Menjadikan aku makin dewasa,
Dalam membuat keputusan,
Dalam menghadapi cabaran,


Ya tuhan...betapa.....
TASKA   RAUDHATUL SAKINAH  adalah,

Ilham yang kau tunjukkan,
Ketentuan yang kau berikan,
Indah bersulam impian,
Meredakan hujan yang  basah dimata,
Merawat luka dihati.


TASKA RAUDHATUL SAKINAH...
Keranamu.
Aku semakin yakin dengan janji  TUHANKU,
Setiap ujian pasti ada hikmah,
Setiap keresahan   pasti ada penghujungnya,

Pintaku...
Jika ianya adalah impian,
Menghidupkan sunnah  Rasullullah dalam kehidupan,
Menerapkan Islam  dalam pendidikan,
Kuharap kalian....
Usaha dan teruskanlah,
Berikanlah kepada putera-putera dan puteri-puteri,
Yang kalian didiki.

Kalian boleh capai impian,
Dalam menggenggam   dunia dan mengejar  akhirat ini,
Kerana kalian ada ...
TASKA  RAUDHATUL SAKINAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan