Ahad, 7 Mei 2017

BUCARA YB/ REDHA

Alhamdulillah.
Menziarahinya  bulan lepas masih terasa baru.
Semasa mencium tangannya sebelum balik dia memegang
tangan saya dan berkata:


 "Pokteh dah lama hidup,
Dah lama sihat.
Pokteh redha dengan sakit pokteh ni.
Kalau Allah nak ambik Pokteh sekarangpun Pokteh redha"

Masya Allah. Perkataan redha yang menjentik
naluri kewanitaan saya.


Sepanjang pemanduan pulang ke rumah  hati
 saya tertanya-tanya.

 "Bolehkah saya berkata begitu jika saya ditimpa
musibah seperti Pokteh?"

Kanser usus tahap 4.

Al fatihah untuk Hj Ibrahim bin Abu
Kembali kerahmatullah pada 1.00 pagi 7 Mei 2017.

Kini emak saya tinggal 2 beradik bersama adik bongsunya.
Hj Saleh bin  Abu.

Hidup lawannya mati. Mati itu pasti. Sudah bersediakah
kita menghadapi?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan