Sabtu, 13 Mei 2017

BICARA YB/ PERKONGSIAN

Alhamdulillah.

Jumaat pagi.

Semasa saya membuat urusan di Bank Islam Ayer Keroh
saya dijemput minum pagi oleh pegawai di dalam
bank tersebut.

Asalnya rasa janggal kerana dalam otak saya dah disetkan
bank bukan untuk urusan selain  kewangan.

Namun setelah melihatkan kesungguhan pegawai- pegawainya
saya minum dan makan juga.

Sebenarnya mereka sedang melancarkan pembukaan
akaun Al- Awfar. Bagus juga program tersebut. Saya tertarik.


Sebelum pulang sempat bersembang dengan pengurus
Bank Islam  Cawangan  Ayer Keroh itu.

Satu perkongsian yang menarik.
1. Hidup ini Allah dah atur cantik untuk kita.
    Kita hanya usaha dan serahkan segalanya kepada
    Allah.
2. Jadi pemimpin bukan mudah. Satu proses memanusiakan
    manusia.
3. Pemimpin hebat ialah apabila semakin berada dipuncak
     membawa dia semakin banyak sujudnya.
4. Wanita sebenarnya tidak sesuai untuk menjadi pemimpin
     tertinggi. Namun apabila telah dipilih oleh Allah amanah
    perlu digalas dengan sungguh-sungguh tanpa merasa ego
    dengan kebolehan diri sendiri.

Kadangkala fikir kita boleh menyatukan hati manusia.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan