Selasa, 10 Januari 2017

BICARA YB/PENGAJARAN


Alhamdulillah. Diizinkan untuk saya menulis.


.















Kereta yang dipandu oleh suami menyusur  perlahan keluar 
daripada kawasan pusat membeli belah.

Fikiran saya  melayang. Mencongak beza usia kami. 
Usianya telah menjangkau  tujuh puluh empat tahun, berbanding saya.
 Lima puluh empat tahun. Dua puluh tahun perbezaannya.

Namun, mereka nampak sihat  dan  kemesraan bersama pasangan 
 tidak luntur  meski sudah berusia.

Saya membayangkan. Dua puluh tahun akan datang, bolehkah saya
 dan suami sesihat dan semesra mereka?

Subhanallah.  Semua itu urusan Allah.
 Namun kita perlu berusaha untuk mendapatkannya.
·         Sentiasa tersenyum .
·          Hubungkan silaturrahim.    
·         Kasih sayang antara suami isteri jangan dibiar layu
        biarpun usia telah mencapai senja.

Itulah pengajaran yang saya dapat daripada pertemuan dengan pasangan itu.
Wallahua’lam.

Semoga bermanfaat untuk  saya dan rakan semua.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan