Jumaat, 28 Disember 2012

BICARA GURU PENDIDIKAN KHAS/ SEJARAH

Kita   biasa  mendengar program pendidikan  khas integrasi pendengaran,
penglihatan  dan bermasalah  pembelajaran berada  di dalam kawasan
sekolah  aliran perdana.

Pun begitu telah berlaku  satu perkara  sebaliknya kini dalam  sejarah
pendidikan  khas di Malaysia.  Sebuah bangunan pra sekolah untuk
anak-anak normal didirikan  di  dalam kawasan  sekolah  pendidikan
khas bermasalah pendengaran.

Ramai yang beranggapan negatif  dalam perkara ini. Berbagai  pandangan
yang aku  terima sebagai  tanda penolakan. Bagi mereka anak normal
tidak boleh belajar  dalam kawasan yang sama dengan anak-anak
pendidikan khas bermasalah pendengaran.

Meskipun begitu, ianya harus  di perjuangkan  agar dapat
dikekalkan .  Ini  adalah  kerana jika ingin masyarakat lebih memahami
apakah itu pendidikan khas  disinilah  tempatnya.

Insyaallah.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan