Khamis, 19 Julai 2012

BICARA GURU PENDIDIKAN KHAS/ AKU MERINDUI

Dua  bulan  berada  di destinasi  baharu  menjadikan aku
seperti   kehilangan  sesuatu.  Ianya amat   sukar  untuk  kutafsirkan.
Untuk  dilahirkan melalui baris-baris  ayat  juga  amat  sukar
kurasakan. Hanya  aku  dan Allah  memahaminya.

Senyuman yang kuukir sebenarnya dalam duka atas kerinduan.
Semuga  Allah  memberi  aku  kekuatan.  Ku  rasakan  telah
terpisah lama  dan terlalu jauh. Meskipun  dalam  kesibukan,
aku tetap tidak  dapat  melupai mereka.

Inikah  yang dinamakan cinta.  Aku sentiasa   tertanya-tanya.
Cabaran, kegermbiraan, kesedihan dan pengajaran  yang  aku
perolehi sepanjang  hampir  20 tahun bersama  mereka kadangkala
meragut  kegembiraanku.

Airmata adakalanya menjadi penawar keresahan.  Jauh  disudut
hati aku begitu  mensyukuri  akan nikmat  tuhan. Aku dianugerahi
kejayaan demi kejayaan atas sebab kekurangan  insan  istimewa   ini.
Hebatnya Allah  yang menyusun segelanya...Subhanallah
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan