Isnin, 25 Jun 2012

bICARA GURU PENDIIDKAN KHAS/ HARAPAN


Syukur  kehadratmu   ya  TUHAN, dengan izinmu  aku dapat  menulis  lagi   di ruangan ini.

Sebenarnya adalah ujian  buatku apabila  bergelar pemimpin.  Dalam  diri  yang serba kekurangan aku memikul amanah maha besar daripadaMU. Sebagai  isteri  dan  ibu aku masih  dapat  merasakan kedaifan  dalam memenuhi tugasku.

Kini  berdiri  di  sini adakalanya membuatkan aku  takut dengan amanah yang terpikul.  Sering aku  muhasabah  diri minta aku  selalu dalam petunjukmu bagi  menjadi  seorang ibu, isteri  serta pemimpin yang baik dan adil.

Ya Tuhan, aku memohon padamu jauhilah diriku  daripada  sifat mazmumah.  Jangan  jadikan  aku insan  yang sering  memandang  buruk rakan-rakan setugasku  Berilah  ruang pada  hatiku sifat menghargai walaupun sedikir bantuan yang mereka hulurkan padaku.

Jadikanlah aku orang yang tidak merasakan diri lebih baik  daripada insan  lain dalam  semua  urusanku. Semuga   aku menjadi insan yang lebih  banyak bekerja  daripada    banyak berkata-kata.  Lembutkanlah hatiku dalam  memberi kemaafan kepada   orang yang berada di sekelilingku.



Aku  tahu yang  tuhanku. Segalanya akan dipersoalkan kepadaku.  Dari  itu, bantulah aku Ya  tuhan  dalam  segala urusan .  Sesungguhnya  engkau  adalah   maha pengasih lagi maha penyayang  yang sememangnya   tidak pernah menghampakanku   di sepanjang  perjalanan  hidup  ini. 

Amin…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan