Selasa, 7 Mac 2017

BICARA YB/TERUJA

Alhamdulillah.
Saya adalah bekas Guru Pendidikan Khas.

Semasa menjadi guru kepada anak-anak ini
saya dapat merasakan nikmat sihat yang Allah
berikan kepada amat berbeza.

Dengan izinNya boleh dikira dengan jari saya
cuti sakit.

Demam saya hilang apabila saya ke sekolah
dan sibuk melayan mereka.

Perkara besar yang membuatkan saya sangat
sangat bersyukur menjadi guru kepada mereka ini
ialah saya tidak mengalami mabuk dan loya
sepanjang mengandung.

4 kali saya mengandung tanpa situasi itu sehingga
tidak ada orang perasan  saya mengandung jika saya
 tidak memberitahu.

Atas kehendak Allah juga. Berkat mendidik mereka rasanya.

Malah ada guru yang menegur saya.

"You nampak lebih kuat bekerja apabila mengandung"

Mengenangkan kembali pengalaman lama itu membuat saya teruja
dan gembira apabila terjumpa guru-guru dan sesiapa saja yang terlibat
dengan anak istimewa ini untuk mengkhabarkan kepada mereka.

"Bersyukurlah dengan kehadiran mereka".



Tiada ulasan:

Catat Ulasan