Sabtu, 1 November 2014

BICARA GURU PENDIDIKAN KHAS/TANGGUNG DAN JAWAB

Alhamdulillah. Diizinkan aku untuk menulis.

Setiap kali aku menulis sebenarnya bukan untuk sesiapa.
Ia adalah teguran untuk diri sendiri dan aku yang lebih  memerlukan
berbanding orang yang membaca.

Pun begitu,  jika ada insan  lain yang sudi  mengambil ikhtibar daripada
yang kutulis, Alhamdulillah.


Sebagai hamba kita lahir di dunia untuk  memikul banyak tanggungjawab.
Sejauhmana kita menunaikan tanggungjawab, kita sendiri mengetahuinya.

Ada antara kita yang ambil mudah tentang  tanggungjawab.
Berlebih lagi aku yang menulis ini. Apabila memikirkannya kembali
terlalu banyak tanggungjawab yang gagal aku tunaikan dengan
sempurna. Semoga Allah mengampuni.

Tidak kurang antara kita yang penuh bertanggungjawab. Aku
amat mengagumi.  Allah amat menyayangi.

Sebenarnya apabila kita  menunaikan tanggungjawab dengan
sempurna kita telah memperolehi banyak kebaikan dunia apatah
lagi akhirat.


Juga yang lebih penting ialah

Segala  tanggungan  di dunia perlu dijawab di akhirat.

OLEH ITU JANGANLAH KITA MENGAMBIL MUDAH
DENGAN TANGGUNG JAWAB







Tiada ulasan:

Catat Ulasan