Jumaat, 29 Julai 2011

BICARA 18:GURU PENDIDIKAN KHAS

Ucapan ketua Sektor Bahagian Pendidikan Khas Puan Hajah Shamsinar semasa mengunjungi kumpulan kursus Jurulatih Utama  Kurikulum Standard Sekolah Rendah  Tahun 2  kelmarin amat menyentuh hati. Bagi  beliau akan-anak pendidikan khas adalah anak-anak yang telah dikurniakan oleh Allah  kad ahli sebagai penghuni  syurga.

Oleh itu,  sebagai insan yang bergelar  guru pendidikan khas, curahkanlah bakti  kepada mereka dengan keikhlasan dan kesungguhan hati  agar hasilnya dapat dipetik  bersama di akhirat nanti.
















Bila kufikir-fikirkan  tentang ucapan yang kudengar itu , bolehlah  dapatlah kubayangkan   betapa beruntungnya aku kerana telah terpilih menjadi  guru kepada insan-insan ini. Begitu besar nikmat yang telah Allah kurniakan kepadaku selama ini yang mana mungkin rakan-rakan lain tidak dapat menikmatinya.

Muga ucapan keramat ini menjadi pembakar  semagat kepadaku  dan mungkin rakan-rakan guru pendidikan khas  lain yang membaca coretan ini untuk berusaha lebih tekun dan bersungguh-sungguh dalam membantu golongan ini.  Insyaallah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan