Sabtu, 31 Mac 2018

BICARA YB/HADIAH

Alhamdulillah. Diizinkan saya menulis.

Hasil  kerja murid ini adalah hadiah sempena hari
persaraan saya.

Sangat cantik. Gambar saya dihiasi dengan lipatan
kertas seperti rama-rama.

Dengan kerjasama menantu saya ia telah di"frame"kan.
Apabila telah siap saya begitu teruja dan bersemangat
Ingin menggantungkannya didinding.

Malang sungguh. Tidak seorangpun anak-anak saya bersetuju.
Alasan mereka ialah gambar manusia digantung
dalam rumah, malaikat tak masuk.

Allah "frust" sungguh masa tu.

Hampir setahun saya menyimpannya di belakang kerusi.

Kadang-kadang hati "jahat" ini  berkata-kata juga.

"Rumah aku, aku punya sukale, apasal anak-anak nak  halang apa
aku nak buat".

Tetapi apabila saya fikirkan masak-masak, saya terima
dengan lapang dada.

Benar. " Tak gunalah saya hantar anak pergi belajar agama kalau
nasihat  mereka saya tak mahu guna".

Redha dalam  terpaksa ajelah.

Suami dapat merasakan keinginan saya.

Suatu hari dia berkata kepada saya.

"Apa susah sangat Yang. Ambik frame tu biar
abang buka semula cerminnya. Ayang cabut gambar tu,
susun rama-rama tu biar nampak penuh"

Allah. Sayapun tidak terfikir begitu.
Untung juga ada suami kreatif ni.
Tindakan serta merta telah kami ambil.
Ubah suai semula.

Beres!. Bukan main gembira lagi hati saya apbila
ianya berjaya digantung didinding.

Lagi bangga apabila saudara mara dan
kawan-kawan  memuji.

"Wah cantiknya. Siapa buat ye?"

Dengan bangga saya menjawab.

"Murid-murid Pendidikan Khas SKDDH yang buat."

Saya taklah cakap guru-guru dan PPM nya juga buat sama.😀

Terima kasih.
Saya sayang anda semua.😍

Gambar A sebelum ubah suai. Gambar B setelah diubah suai.
Mungkin telah hilang keasliannya. Namun saya sangat suka.💕


Tiada ulasan:

Catat Ulasan