Isnin, 29 September 2014

BICARA GURU PENDIDIKAN KHAS/ TETAMU

Alhamdulillah. Dengan izinNYA aku dapat menulis sesuatu.

Kehadiran tetamu adalah salah satu rahmat daripada
Allah s.w.t kepada  hambanya.

Pahala kepada sesiapa yang menerima tetamu
amat besar. Tidak kira  samada  di sekolah mahupun
dirumah.

Ini menyebabkan agak sukar untukku menolak
tetamu yang hadir di sekolah walaupun aku dalam
keadaan sibuk.

Pagi itu aku menerima seorang tetamu lelaki. Muda,

Hati tertanya-tanya bagaimana dia boleh mengenali nama
dan tempat aku mengajar. Aku tidak pernah bertemunya.
Memang curiga pada awalnya. Al maklum sekarang adalah
zaman di mana berbagai cara manusia lain memperdaya.

Setelah berbual seketika, barulah aku tahu bahawa dia
adalah seorang guru Penddikan Khas,

Mengenaliku melalui buku TERISTIMEWA UNTUKMU dan
blog ini.

Menurutnya dia dalam program lawatan ke Melaka bersama
murid-murid PK. Menyewa  home stay di sebelah sekolah.

Apabila mendapat maklumat daripada seorang pelajar
yang aku adalah guru besar sekolah, dia memberanikan
diri menemuiku .(  membuat lawatan mengejut),

Terima kasih cikgu. Aku amat menghargainya.

Maaf  ingin  kupohon kepada  cikgu Dzulhaimi Muda
dari SK Kedai Buluh Kuala Terengganu kerana terlalu
banyak memberi nasihat dan peringatan, meskipun baru
saja berjumpa.

Semoga pertemuan meskipun  singkat dapat memberi
manfaat kepada kita sebagai guru Pendidikan khas.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan