Sabtu, 6 Januari 2018

BICARA YB/ ALUMNI

Alhamdulillah. Di izinkan saya menulis.

Saya pernah berimpian untuk menjadi pentadbir
di Sekolah Kebangsaan Padang Temu ini,
sebaik saya memegang jawatan Guru Besar.

Namun, saya hanya mampu  merancang.
Allah yang memutuskan.

Saya hanya menyimpan mimpi yang ada.
Akhirnya ia dikuburkan  bersama alam
persaraan saya.

Namun kini,  impian saya menjelma kembali.
Apabila pengerusinya cikgu Rashid bin Doralim
mempelawa.
Pertubuhan Alumni SK Padang Temu Melaka.
Sangat unik dan tiada had usia.

Hadirnya saya kali ini.
Bukan untuk menjadi seorang guru besar.
Jauh sekali untuk mengajar.

Sekadar membantu mana yang mampu.
Mana yang sekolah perlu.

Allah.
Sungguh DIA mengetahui.
Niat cikgu Rashid Doralim yang luhur
Allah luaskan lorongnya.

Perjumpaan pertama yang pada awalnya
bagaikan hujan di tengah hari.
Namun, akhirnya menjadi.

Alhamdulillah.

Memang kita semua adalah alumni SKPT
yang hebat. Banyak perkara yang  mampu dibuat.
Andai langkah kita sederap. Hala kita seucap.
Buat membangun modal insan yang sentiasa 
mengharap.

Kepada semua alumni SKPT.
Memang masa kita juga terhad.
Tugasan kita seharian sudah cukup padat.
Meskipun begitu, bantulah mana yang dapat.

Kerana di SKPT  ada anak cucu kita.
Zuriat keturunan kita.
Yang mengharap kerjasama daripada semua.

Biarpun  bantuan yang ada sedikit cuma.
Namun diharap mampu menjana kecemerlangan
SKPT di mata dunia.

SKPT segalanya bermula.
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan