Khamis, 25 Ogos 2016

BICARA YB/SAKIT

Alhamdulillah. Diizinkan untukku menulis.

Kesakitan di tengkuk hingga ketulang belakang rasa
tidak tertahan. Masaalah yang memang telah aku
kenal pasti sendiri. Telah disahkan oleh pakar perubatan.

Aku tidak boleh tunduk lama. 10 jam adalah masa
yang amat panjang buat aku penderita sakit tulang
belakang.

"Makcik bersandar lebih baik". Cadangan daripada
Seorang anak buah.

Ya. Satu cadangan yang bernas.
Entah mengapa aku sendiri tidak terfikir demikian.
Sedangkan dibilik  sendiri sebuah sofa kusediakan
buat aku dan suami bersandar apabila membaca
atau mengaji. Terasa selesa.

Sejak itu aku bersandar semasa mengaji.
Melihat keadaan ku, ustazah mencadangkan.
"Ibu boleh saja membaca al quran di kamar.
Datang saja kekelas semasa ingjn
memperdengarkan bacaan kepada ustazah".

"Tidak mengapa ustazah,saya  mahu beri motivasi
kepada anak- anak". Aku menjawab.

"Hebat ibu". Ustazah memuji.
 Aku tersenyum.

Usaha perlu diteruskan. Ujian sebagai tanda kasih


sayang Allah kepada hambanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan