Ahad, 17 Jun 2012

BICARA GURU PENDIDIKAN KHAS/ KETENTUAN

Hidup  adalah  aturan Allah.  Segala yang berlaku  adalah satu  ketentuan.
Jika  hari  ini kita  ketawa, mungkin  esok  kita  akan  menangis.  Begitulah 
sebaliknya.  Jika  hari  ini  kita  berada  di bawah,  mungkin esok  kita
akan berada  diatas.  Allah  lebih mengetahui  segala  rahsia.  Allah  lebih
mengetahui  segala yang berlaku ke atas makhluk ciptaannya.

Aku  dipilih  untuk  menjadi  guru pendidikan khas  juga  adalah atas
pilihanNYA.  Meskipun pada mulanya hati  menolak, namun ketentuan 
berlaku dengan tidak diduga. Dari mendapat  prestasi 72% pada awal
tugas sebagai guru pendidikan khas, aku mengorak langkah, tanpa  mengira 
penat lelah demi anak-anak istimewa ini. 

Dari  tidak  tahu apa-apa aku meredah lautan   cabaran  dengan 
sedikit  kekuatan  yang diberi olehNYA.  Aku  jatuh dan bangun sebagai
insan lemah  yang perlukan  bimbingan.  Segala masalah menjadikan aku
orang yang lebih rapat  denganNYA. Kerap  aku memohon bantuan
daripadaNYA dalam apa  juga  keadaan. 

Syukur, meskipun pahit ... dapat kutelan, meskipun  hati sering luka  
dan  berdarah dapat kutahan.  Kerana aku  sedar  sebagai  makhluk  tuhan aku 
akan sentiasa menerima  ujian. Jika  hari  ini aku  berada  disini tiada 
siapa   boleh menolaknya... tiada  siapa boleh menahannya .
Kerana ianya adalah KETENTUAN..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan